Quinoa burger met broccoli en kaas

Quinoa burger

Op zoek naar een manier om stiekem wat meer groenten in het dieet van je kinderen te verwerken? Probeer dan eens deze quinoa burger met broccoli en kaas. De broccoli zit namelijk heel sneaky in de burger verborgen. Dus, tenzij je een heel slim kind hebt, zal die niet in de gaten hebben dat hij stiekem broccoli aan het eten is ;-). En natuurlijk is quinoa ook nog eens erg gezond. Dus deze burgers zijn met recht echte kindvriendelijke burgers te noemen!

Dit heb je nodig voor de quinoa burger (ongeveer 9 stuks):

  • 250 gram gekookte quinoa (ongeveer 100 tot 125 gram ongekookte quinoa)
  • 100 gram geraspte boeren belegen kaas
  • 1 kleine broccoli
  • 2 eieren
  • Snuf zout en peper

En zo maak je de quinoa burger:

  • Spoel de quinoa in een vergiet goed af en kook deze volgens de instructies op de verpakking. Mocht er daarna nog wat vocht overblijven, laat de quinoa dan nog even goed uitlekken.
  • Snij de broccoli in roosjes en kook of stoom die ongeveer 10 tot 15 minuten, zodat de broccoli beetgaar is.
  • Verwarm de oven ondertussen op 180 graden voor.
  • Meng de quinoa in een keukenmachine met de geraspte kaas en de eieren, zodat er een dikke, plakkerige massa ontstaat.
  • Hak de broccoli fijn en roer dit er doorheen.
  • Voeg naar smaak nog wat zout en peper toe en roer dit ook nog even goed door.
  • Leg een bakpapiertje op een ovenplaat en schep hier met een lepel hoopjes beslag op. Druk dit een beetje plat voor de burgervorm.
  • Bak de burgers 20 tot 30 minuten in de oven totdat ze lichtbruin zijn. Keer ze halverwege een keer om.

Niet alleen voor kinderen lekker, maar ook voor volwassenen. En als ze niet in één keer op komen, kun je ze de volgende dag ook heel goed (koud) nog een keer eten. Lekker met wat zoete chilisaus!

Email to someoneTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Facebook