Gezond en lekker: kersenijs

Kersenijs

Tjonge jonge, wat is het warm deze dagen! Maar wat is het fijn dat de zomer eindelijk in al haar heerlijkheid is losgebarsten! Met temperaturen van boven de 30 graden (en in onze achtertuin zeker nog een paar graadjes hoger) is het wel zaak om goed koel te blijven. En al helemaal natuurlijk voor mijn kinderen. Het zwembadje staat dan ook al in onze tuin. En voor een koele versnapering heb ik vandaag dit heerlijke èn gezonde ijs gemaakt.

Ik las natuurlijk al veel eerder over gezond ijs gemaakt van bevroren fruit. Maar tot vandaag dacht ik eigenlijk altijd dat het wel niet zo veel soeps zou zijn. Maar o boy wat heb ik mij vergist! Dit ijsje gemaakt van bevroren banaan en kersen is echt lekker! En absoluut zoet genoeg (misschien zelfs wel een beetje te zoet voor mijn doen… I know, vloeken in de kerk!).

En echt, simpeler dan dit komt het bijna niet!

Dit heb je nodig voor 3 a 4 porties ijs:

  • 2 bevroren bananen. Ik had zelf de dag ervoor de banaan in plakjes gesneden en in de diepvries gelegd. Lang zat!
  • Een handje ontpitte kersen. Ik denk dat ik er een stuk of 8 a 9 gebruikt heb.
  • Een scheut (soya)yoghurt.

En zo maak je het:

  • Gooi de kersen, yoghurt en bevroren banaan bij elkaar in een kom en pureer het met een staafmixer totdat er geen klontjes/stukjes meer in zitten.
  • Serveer in een kommetje met eventueel nog wat vers fruit erop en voilà, superlekker zelfgemaakt ijs!

Gegarandeerd dat dit in de smaak valt bij je kinderen! Mijn zoon, die normaal gesproken niet zo van het fruit is, at het met veel smaak op. En mijn dochter wil morgen weer :-). Dus de banaan ligt alweer in de vriezer!